Остават броени дни до старта на нашия нов сайт!

Последни публикации

Наука за порното в храните?!?

Източник: Smart Planet



Точно така, няма грешка!:) Видеото към новата песен "Le Big Bob" на Mason в обичайния еротичен ритъм е иронична закачка за визуалната стимулация, наречена Food porn.

"Le Big Bob" е нагледен пример за невероятната сила, която учените наричат свръхестествени стимули.

Според пионерите в тази наука, етолозите Тинберген и Лоренц, свръхестествените стимули са всяко явление, в което функциите на даден обект - било то родител, приятел или храна - са преувеличени, за да реагираме по-силно към тях. В своята книга Свръхестествени стимули: как първичният подтик надхвърля еволюционната им цел от 2010 год, Дедре Барет изследва начина, по който създателите на филми, реклами и fast food компаниите преувеличават нещата, които ние вече обичаме, за да имат надмощие върху нашите емоции и апетит. Текстурата, цвета, усещането в устата, апетитността и всичко остало, което свързваме с наситенността на хранителни вещества в една храна се преувеличават, за да ни се въздейства по-силно.



В резултат на това, казва Барет, въпреки че всеки осъзнава вредата от fast food, бизнесът процъфтява именно заради рекламите или директната комуникация, чрез който тези компании манипулират първичният ни инстинкт да се храним, за да живеем. 

Новото видео на Mason заковава пред погледа ни именно това как Food Porn ни въздейства по един ужасно примитивен начин. Изгледайте целия клип и ви гарантирам, че до края ще усетите непреодолимо желание да хапнете нещо.

Според книгата на Джейсън Луск, The Oxford Handbook of the Economics of Food Consumption and Policy, средният потребител избира измежду 200 и 300 храни на ден. Заради ограниченото време и познавателни ресурси (това, което икономистите наричат ​​ограничена рационалност) това означава, че често избираме инстинктивно какво и кога да ядем. Това е една от причините, заради която рекламата на храни е толкова вездесъща и чрез магията на телевизията тя е по-убедителна от всякога.

Резултатите, публикувани в последната книга на Барет - Waistland: The Revolutionary Science Behind Our Weight and Fitness Crisis - са доста красноречиви. Дългите пътувания, пасивния начин на живот и липсата на време ни карат да разчитаме на полуфабрикати, за да разполагаме с деня си и също така причина да страдаме от сърдечно-съдови заболявания, диабет и затлъстяване. И една част от това уравнение е точно този вид реклама, забъркана от порочния замисъл на fast food компаниите и правеща нещата абсурдни.

Няма коментари:

Публикуване на коментар